Hlavní obsah stránky

KURZ | Tvorba karetní hry na téma Digitalizace Česka

Fotogalerie KURZ | Tvorba karetní hry na téma Digitalizace Česka - portrét

Kdy: 12. 3. 2025 od 18:00 - 21. 5. 2025 do 20:00

Kde: zasedačka

Co: workshop

Přemýšleli jste někdy o vývoji karetní hry s využitím umělé inteligence? Teď máte jedinečnou příležitost!

Zveme vás na workshop – Tvorba karetní hry na téma Digitalizace Česka, kde se s lektorem Petrem Vavřincem během 11 setkání naučíte, jak propojit kreativitu s moderními technologiemi. Máme připravený základní prototyp a společně budeme krok za krokem objevovat, jak do vývoje hry zapojit AI, programovací jazyk Python a další inovativní nástroje.

Víme, kam směřujeme, i jaké technologie cestou prozkoumáme. Připojte se k nám a objevte nové možnosti tvorby her!

Vlastní notebooky vítány! V případě nutnosti jej můžeme na místě zapůjčit, ale doporučujeme si nosit vlastní, na kterém práci z předchozích lekcí budete mít stále k dispozici.

 

Komu je kurz určen

Studentům středních a vysokých škol, ale i dospělým, které zajímá herní svět offline a také, jak se stolní hry vyvíjejí.
 

Přihlášení

Zaujalo vás to? Neváhejte se přihlásit na e-mail: hruskova@svkkl.cz. Na uvedený e-mail zašlete své kontaktní údaje a informaci, zda se chcete zúčastnit celého kurzu či jen některých lekcí. V rámci kontinuity vám ale doporučujeme projít si celým kurzem.

 

Za kolik to pořídíte

  • Cena za celý kurz: 1.000 Kč (10 + 1 lekce zdarma)
  • Cena za jednotlivou lekci: 120 Kč
  • Kapacita: 10 osob

 

Termíny a témata jednotlivých lekcí:

Workshop 1: Úvod do tvorby hry a základní koncepty

Termín: 12. 3. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Seznámit účastníky s procesem tvorby hry, vysvětlit cíle workshopu a představit herní mechaniky.

Obsah: 

  • Úvod do tématu Digitalizace Česka jako základu hry.
  • Vysvětlení herní mechaniky sbírání kolekcí (štítky, kategorie, kolekce).
  • Brainstorming – co by podle účastníků mohlo být obsahem karet (např. produkty, zákony, technologie).
  • Diskuze o rolích AI a dalších nástrojů při tvorbě hry.
  • Představení osnovy celého workshopu.

Workshop 2: Definice kategorií a struktura karet

Termín: 19. 3. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Vytvořit seznam kategorií pro hru a strukturu karet.

Obsah:

  • Společné vytvoření 10 kategorií (např. Technologie, Bezpečnost, Ekologie).
  • Diskuze o významu a barevném kódování kategorií.
  • Vysvětlení konceptu JSON, YAML a XML pro uchování strukturovaných dat.
  • Vytvoření jednoduchého JSON souboru obsahujícího kategorie a jejich popis.
  • Návrh struktury karty (název, štítky, popis, obrázek).

Workshop 3: Generování obsahu karet s pomocí AI

Termín: 26. 3. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Použít AI (např. ChatGPT) k vytvoření obsahu jednotlivých karet.

Obsah:

  • Ukázka práce s AI pro generování textů (např. popis technologie).
  • Generování prvních 10 karet (název, kategorie, popis).
  • Ukládání dat do JSON souboru.
  • Vysvětlení důležitosti jedinečných kombinací kategorií na kartách.

Workshop 4: Kontrola dat a příprava balíčku karet

Termín: 2. 4. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Zkontrolovat unikátnost kombinací kategorií a dokončit JSON pro všech 120 karet.

Obsah:

  • Naprogramování jednoduchého Python skriptu na kontrolu jedinečnosti kombinací.
  • Společné generování a úprava zbývajících karet.
  • Export dat do finální podoby JSON souboru.

Workshop 5: Vizualizace karet a grafika řízená daty

Termín: 9. 4. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Vytvořit vizuální návrh karet s jednotným stylem pomocí šablon.

Obsah:

  • Představení Adobe Photoshopu a funkce Grafika řízená daty.
  • Alternativa: Bezplatný nástroj (např. Photopea, Canva).
  • Vytvoření designové šablony karty (barvy, písmo, rozložení).
  • Napojení JSON dat na šablonu pro hromadnou generaci karet.

Workshop 6: Generování ilustrací pomocí AI

Termín: 16. 4. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Použít AI generátory obrázků k vytvoření vizuálních prvků na kartách.

Obsah:

  • Představení nástrojů (DALL-E, Leonardo, Flux).
  • Generování obrázků pro 10 karet.
  • Diskuze o stylu a konzistenci vizuálů.
  • Hromadná příprava ilustrací pro zbývající karty.

Workshop 7: Programování herních pravidel

Termín: 23. 4. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Společně sepsat pravidla hry s pomocí AI a Markdownu.

Obsah:

  • Vysvětlení Markdownu jako formátu pro psaní textů.
  • Využití AI k návrhu pravidel hry na základě diskuze.
  • Sepsání základních i pokročilých pravidel.
  • Export pravidel do PDF.

Workshop 8: Programování jednoduchého nástroje na kontrolu pravidel

Termín: 30. 4. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Naprogramovat Python skript, který simuluje průběh hry a kontroluje pravidla.

Obsah:

  • Základy programování v Pythonu (práce s podmínkami, cykly).
  • Zpracování JSON dat karet ve skriptu.
  • Naprogramování logiky sbírání kolekcí.
  • Testování pravidel na jednoduchých scénářích.

Workshop 9: Příprava na tisk a tvorba finálního produktu

Termín: 7. 5. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Připravit karty a pravidla k exportu pro tisk.

Obsah:

  • Vysvětlení formátů pro tisk (PDF, CMYK).
  • Export karet z Photoshopu (nebo jiného nástroje).
  • Sjednocení pravidel a karet do jednoho souboru.
  • Diskuze o možnostech tisku (profesionální tiskárna, domácí tisk).

Workshop 10: Webová prezentace hry

Termín: 14. 5. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Vytvořit jednoduchou webovou stránku prezentující hru.

Obsah:

  • Základy HTML a CSS.
  • Struktura stránky: popis hry, ukázky karet, pravidla.
  • Implementace vizuálních prvků (obrázky karet).
  • Nasazení stránky online (např. GitHub Pages).

Workshop 11: Testování hry a reflexe

Termín: 21. 5. 2025, 18:00-20:00

Cíl: Společně hru otestovat, reflektovat její vývoj a navrhnout další vylepšení.

Obsah:

  • Rozdělení účastníků do skupin a testování hry.
  • Diskuze o zážitcích z hraní.
  • Reflexe celého procesu tvorby hry.
  • Návrhy na rozšíření nebo vylepšení herní mechaniky či obsahu.

Výstupy celého workshopu

  • Kompletní karetní hra na téma Digitalizace Česka.
  • Soubor pravidel hry ve formátu PDF.
  • Webová prezentace hry.
  • Znalosti účastníků v oblasti AI, Pythonu, grafiky, datových formátů a tvorby webu.