Hlavní obsah stránky
KURZ | Tvorba karetní hry na téma Digitalizace Česka

Kdy: 12. 3. 2025 od 18:00 - 21. 5. 2025 do 20:00
Kde: zasedačka
Co: workshop
Přemýšleli jste někdy o vývoji karetní hry s využitím umělé inteligence? Teď máte jedinečnou příležitost!
Zveme vás na workshop – Tvorba karetní hry na téma Digitalizace Česka, kde se s lektorem Petrem Vavřincem během 11 setkání naučíte, jak propojit kreativitu s moderními technologiemi. Máme připravený základní prototyp a společně budeme krok za krokem objevovat, jak do vývoje hry zapojit AI, programovací jazyk Python a další inovativní nástroje.
Víme, kam směřujeme, i jaké technologie cestou prozkoumáme. Připojte se k nám a objevte nové možnosti tvorby her!
Vlastní notebooky vítány! V případě nutnosti jej můžeme na místě zapůjčit, ale doporučujeme si nosit vlastní, na kterém práci z předchozích lekcí budete mít stále k dispozici.
Komu je kurz určen
Studentům středních a vysokých škol, ale i dospělým, které zajímá herní svět offline a také, jak se stolní hry vyvíjejí.
Přihlášení
Zaujalo vás to? Neváhejte se přihlásit na e-mail: hruskova@svkkl.cz. Na uvedený e-mail zašlete své kontaktní údaje a informaci, zda se chcete zúčastnit celého kurzu či jen některých lekcí. V rámci kontinuity vám ale doporučujeme projít si celým kurzem.
Za kolik to pořídíte
- Cena za celý kurz: 1.000 Kč (10 + 1 lekce zdarma)
- Cena za jednotlivou lekci: 120 Kč
- Kapacita: 10 osob
Termíny a témata jednotlivých lekcí:
Workshop 1: Úvod do tvorby hry a základní koncepty
Termín: 12. 3. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Seznámit účastníky s procesem tvorby hry, vysvětlit cíle workshopu a představit herní mechaniky.
Obsah:
- Úvod do tématu Digitalizace Česka jako základu hry.
- Vysvětlení herní mechaniky sbírání kolekcí (štítky, kategorie, kolekce).
- Brainstorming – co by podle účastníků mohlo být obsahem karet (např. produkty, zákony, technologie).
- Diskuze o rolích AI a dalších nástrojů při tvorbě hry.
- Představení osnovy celého workshopu.
Workshop 2: Definice kategorií a struktura karet
Termín: 19. 3. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Vytvořit seznam kategorií pro hru a strukturu karet.
Obsah:
- Společné vytvoření 10 kategorií (např. Technologie, Bezpečnost, Ekologie).
- Diskuze o významu a barevném kódování kategorií.
- Vysvětlení konceptu JSON, YAML a XML pro uchování strukturovaných dat.
- Vytvoření jednoduchého JSON souboru obsahujícího kategorie a jejich popis.
- Návrh struktury karty (název, štítky, popis, obrázek).
Workshop 3: Generování obsahu karet s pomocí AI
Termín: 26. 3. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Použít AI (např. ChatGPT) k vytvoření obsahu jednotlivých karet.
Obsah:
- Ukázka práce s AI pro generování textů (např. popis technologie).
- Generování prvních 10 karet (název, kategorie, popis).
- Ukládání dat do JSON souboru.
- Vysvětlení důležitosti jedinečných kombinací kategorií na kartách.
Workshop 4: Kontrola dat a příprava balíčku karet
Termín: 2. 4. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Zkontrolovat unikátnost kombinací kategorií a dokončit JSON pro všech 120 karet.
Obsah:
- Naprogramování jednoduchého Python skriptu na kontrolu jedinečnosti kombinací.
- Společné generování a úprava zbývajících karet.
- Export dat do finální podoby JSON souboru.
Workshop 5: Vizualizace karet a grafika řízená daty
Termín: 9. 4. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Vytvořit vizuální návrh karet s jednotným stylem pomocí šablon.
Obsah:
- Představení Adobe Photoshopu a funkce Grafika řízená daty.
- Alternativa: Bezplatný nástroj (např. Photopea, Canva).
- Vytvoření designové šablony karty (barvy, písmo, rozložení).
- Napojení JSON dat na šablonu pro hromadnou generaci karet.
Workshop 6: Generování ilustrací pomocí AI
Termín: 16. 4. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Použít AI generátory obrázků k vytvoření vizuálních prvků na kartách.
Obsah:
- Představení nástrojů (DALL-E, Leonardo, Flux).
- Generování obrázků pro 10 karet.
- Diskuze o stylu a konzistenci vizuálů.
- Hromadná příprava ilustrací pro zbývající karty.
Workshop 7: Programování herních pravidel
Termín: 23. 4. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Společně sepsat pravidla hry s pomocí AI a Markdownu.
Obsah:
- Vysvětlení Markdownu jako formátu pro psaní textů.
- Využití AI k návrhu pravidel hry na základě diskuze.
- Sepsání základních i pokročilých pravidel.
- Export pravidel do PDF.
Workshop 8: Programování jednoduchého nástroje na kontrolu pravidel
Termín: 30. 4. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Naprogramovat Python skript, který simuluje průběh hry a kontroluje pravidla.
Obsah:
- Základy programování v Pythonu (práce s podmínkami, cykly).
- Zpracování JSON dat karet ve skriptu.
- Naprogramování logiky sbírání kolekcí.
- Testování pravidel na jednoduchých scénářích.
Workshop 9: Příprava na tisk a tvorba finálního produktu
Termín: 7. 5. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Připravit karty a pravidla k exportu pro tisk.
Obsah:
- Vysvětlení formátů pro tisk (PDF, CMYK).
- Export karet z Photoshopu (nebo jiného nástroje).
- Sjednocení pravidel a karet do jednoho souboru.
- Diskuze o možnostech tisku (profesionální tiskárna, domácí tisk).
Workshop 10: Webová prezentace hry
Termín: 14. 5. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Vytvořit jednoduchou webovou stránku prezentující hru.
Obsah:
- Základy HTML a CSS.
- Struktura stránky: popis hry, ukázky karet, pravidla.
- Implementace vizuálních prvků (obrázky karet).
- Nasazení stránky online (např. GitHub Pages).
Workshop 11: Testování hry a reflexe
Termín: 21. 5. 2025, 18:00-20:00
Cíl: Společně hru otestovat, reflektovat její vývoj a navrhnout další vylepšení.
Obsah:
- Rozdělení účastníků do skupin a testování hry.
- Diskuze o zážitcích z hraní.
- Reflexe celého procesu tvorby hry.
- Návrhy na rozšíření nebo vylepšení herní mechaniky či obsahu.
Výstupy celého workshopu
- Kompletní karetní hra na téma Digitalizace Česka.
- Soubor pravidel hry ve formátu PDF.
- Webová prezentace hry.
- Znalosti účastníků v oblasti AI, Pythonu, grafiky, datových formátů a tvorby webu.