Hlavní obsah stránky
Jak se rodí zprávy – setkání s Karlem Rožánkem
Kdy: 16. 10. 2019 od 10:00
Kde: velká studovna
Co: přednáška
Zveme vás na zajímavé setkání s Karlem Rožánkem, dlouholetým redaktorem domácí redakce České televize v rámci výjimečného cyklu přednášek, které vás provedou mediálním světem a ukáží vám, jak se v něm bez nehody pohybovat.
- Jak se rodí zprávy
Každý den se stane milion událostí, ale večerní zprávy mají jen 30 minut. Zdá se jako nemožný úkol vybrat ze všeho dění to nejdůležitější, ale přesto každý den vycházejí deníky s plnými stranami a zpravodajské relace informují o tom, co se během uplynulého dne stalo. Jde o rutinní výběr, který má svá jasná pravidla. Právě na ta se společně podíváme blíže.
Naučíte se číst mezi řádky a pochopíte, proč jsou zprávy postaveny, tak jak jsou, a proč obraz, který vykreslují média, neodpovídá úplně skutečnosti. Bývá pokřivený a nikdy neukazuje vše. Přesto všechno však lze stále odlišit kvalitní a zodpovědné zpravodajství a publicistiku od manipulativního a škodlivého obsahu a posoudit důvěryhodnost jednotlivých zdrojů.
Karel Rožánek patří mezi veterány českého zpravodajství. V České televizi působí již více než 24 let jako redaktor. Kromě českého dění se specializuje na otázky bezpečnosti a především působení české armády a bezpečnostních složek v zahraničí. Na besedě se otevřeně podělí o své zkušenosti práce redaktora denního zpravodajství v České televizi, poodhalí zákulisí fungování redakce a ověřování informací. Ukáže nám, kdo a co rozhoduje o tom, co uvidíme ve večerních zprávách. Podělí se o zkušenosti zahraničního reportéra z nejvýznamnějších konfliktů současnosti a nedávné historie - Iráku, Afghánistánu Mali či bývalé Jugoslávie.
V rámci cyklu Mediálního vzdělávání /nejen/ pro seniory se ještě v letošním roce můžete těšit na další přednášky a zajímavé osobnosti:
- 13. 11. 2019 – /A/Sociální sítě
Zajímá Vás, jak vlastně funguje Facebook nebo Instagram? Čím to, že nás tak přitahují, ale mohou zároveň i zradit? Dozvíte se, jak se toho vyvarovat. – host: Jaroslav Valůch – expert na nová média
- 4. 12. 2019 – Média a naše emoce
Jak o naši pozornost bojují inzerenti a média, jak při tom využívají naše emoce? Jak se můžeme stát na reklamách závislí a jaký negativní dopad to může mít třeba na děti a mládež? Naučte se, jak odhalit, že s vašimi emocemi někdo manipuluje. To vše pomůže objasnit přizvaný psycholog Mgr. DALIBOR ŠPOK, PhD. – psycholog a psychoterapeut, který se dlouhodobě zabývá individuální a skupinovou psychoterapií, poradenstvím v oblasti hledání povolání, otázkou osobní a kariérní změny, produktivity a seberealizace a problematikou nadání u dospělých.
Mediálním partnerem akce je: